Wednesday, January 27, 2010

20+5

I dag var jeg hos jordmor. Alt var som det skal være, men når hun skulle sjekke hjerteslagene til den lille i magen, sparket og beveget den så mye på seg at det var vanskelig for henne å høre. "Veldig bra!" sa hun til slutt (etter å ha slitt lenge for å få en jevn rytme) - "det er tydelig at han koser seg veldig". Hun refererte konstant til babyen som han, noe jeg først stusset litt over siden hun aldri har sett mine ultralydbilder og ikke på noen måte kan vite kjønnet, men når jeg tenker meg om, gjør kanskje alle fagfolk det? Kanskje jeg utstrålte GUTT! Hvem vet?

Uansett. Det var veldig hyggelig å være der. Jeg tror aldri jeg har møtt noen som synes graviditet er så flott som henne, og at jeg ikke spiste kjøtt (er vegetarianer) synes hun bare var spennende. Artig dame.

No comments:

Post a Comment